Nyheter

Första mötet med markanvändningsgruppen

20260627

Den arbetsgrupp som utsågs på medlemsmötet kring de enskilda uteplatserna den 25:e maj har haft sitt första möte dagen innan midsommarafton då vi satte upp en första plan för arbetet framåt.

Som vi redan gått ut med efter medlemsmötet skjuts deadline fram för vidtagande av åtgärder efter de besiktningsanmärkningar som har gått ut. Våra medlemsrepresentanter arbetar med en motion om att utöka användningsområdena för marken som omfattas av dagens nyttjanderättsavtal och arbetsgruppen har därför beslutat att ny deadline kommer sättas först efter stämman i februari. Detta innebär därmed att inga åtgärder av besiktningsanmärkningar behöver göras under 2026.

Vi återkommer med den nya tidsplanen här på hemsidan när den nya deadlinen fastställts.