Frågor & Svar

Vitvaror

Fråga: Hur blir jag av med mina vitvaror? VA Syd hänvisar till styrelsen i föreningen.

Svar: Har du vitvaror (stora hushållsmaskiner såsom tvättmaskiner, spisar, kylskåp mm) som du ska kasta, så ordnar föreningen bortforsling av dessa. Gör så här för att det ska gå smidigt:

1. Skriv ett mail till . Ange ditt namn, telefonnummer, adress och hur många maskiner du vill bli av med.
  2. Styrelsen beställer hämtningen och föreningen står för kostnaden.
  3. Du kommer att få ett svar på ditt mail med uppgift om var och när du ska placera maskinerna samt märkning av dessa (ordernummer). Utan märkning kommer de inte att hämtas.

Detta gäller enbart vitvaror. Har du byggavfall efter renovering av din lägenhet ansvarar du själv för att lämna detta på återvinningscentral eller kasta i föreningens container för grovsopor som kommer en gång i kvartalet, se kalendern på startsidan.